Daisypath Anniversary tickers

Monday 17 December 2012

WEASLEY 14





“Terkejut betul aku tengok El bertukar jadi incredible hulk siang tadi.”
“Jangan cakap kau,kitaorang pun sama”
“Aku ingatkan hati dia lembut lah sebab tiap-tiap kali lepas solat baca Al-Quran.Tapi makin keras.”
“Weh dah lah tu,jom start buat projek.Far,kau gi panggil Elman.”
“Aah..lupa pulak aku pasal projek malam ni.Dah pukul 12 malam ni.”projek untuk makcik gurad TERHOTT/TERKEREK/TERMELETOP….pada kurun ini………Baru seminggu di MRSM ini.


Sebelum itu,jom describe sikit pasal makcik guard ni……

NAMA SEBENAR:Seme’ah binti Kulop(tapi dia tak bagi panggil Makcik Semeah!!!suruh panggil Puan  Mia.Bila pelajar panggil Makcik Semeah,dia pergi mengadu pada pengetua.Jadi warga Weasley terpaksalah panggil dia ‘PUAN MIA’

UMUR:45

STATUS:Berkahwin anak seorang(lelaki…..memang hensem anak dia ..muka macam hero drama korea Macthmaker’s Love)

KEREKTER:Muka putih,bedak beberapa inchi,bibir digincu warna merah yang ber’code’#FF0000 a.k.a merah menyala,blusher pun hampir sama merah dengan bibir,bulu mata pulak kalau melentik boleh sampai kening………pendek kata memang  MELETOP…..oh lagi satu……catwalk mengalahkan kucing lagi……..berangan nak jadi minah saleh,selalu speaking tapi yang broken lagi hancur punya.

Alkisahnya mereka-mereka ini nak memberi sedikit pengajaran kepada Makcik Semeah ni sebab dia ini selalu buli pelajar yang bukan dari keluarga loaded(pilih kasih).Bila mengadu pada guru-guru,mereka tak percaya sebab SEMEAH ni pelakon terbaik antarabangsa.

Antaranya:

  • *      Selalu suruh belikan barang dia bila mangsa-mangsanya outing tapi dia tak bagi duit,kononnya suruh guna duit mangsanya dahulu.Sudah belikan barang dia tak bagi duit.Siap ditengking-tengking lagi”you tu dah lah poor ….people poor must always bersedekah for cheap rezeki.YOU UNDERSTAND  FAHAM TAK???!!!”.(biasanya mangsa-mangsa yang berlainan)

  • *      Setiap hujung minggu,akan ada 2-3 orang pelajar disuruh kemas teratak dia tu….sapu sampah,bersihkan sawang,mop,cuci tingekap.Bersihnya teratak Makcik Semeah tu mengalahkan hotel 5 bintang.

  • *      Suruh cuci motosikal dia tu.Selagi tak berkilat selagi tulah dia suruh cuci setiap hujung minggu
     Perkara-perkara di atas telah membangkitkan semangat patriotik dalam kalangan The Hot Six Devil untuk berjuang demi membela warga Weasley.
“READY?”
“REAAADDYYYY”
“LETS GO TO OUR BELOVED AUNT”
“YEAAAAAHHH”
******************
Azfar sudah berada di atas bumbung teratak a.k.a pondok Makcik Semeah.Satu tin cat di tangannya.Cat meraahhh....seuai ngan Makcik Semeah.
Satu botol minyak masak berada di tangan Hafiz.
Yang lain semua menyorok tepi tandas.Iysraf sedang memegang pita rakaman.

Makcik Semeah berada dalam  tandas.
Daaaaan…apabila dia keluar dari tandas…
“HAI SEMEAH!!!JIKA KAMU ....TIDAK.... MAHU DIGANGGU LAGI…..
PERGILAH KAMU DARI ….SEKOLAH INI!!!HAHAHAHAHHAHAHA” Makcik Semeah menjerit ketakutan.Diikuti Hafiz mencurahkan minyak masak .Serentak Azfar menuang satu tin cat tadi atas tudung Makcik Semeah. .….Lalu dia pun tergelincir seperti pepatah melayu sudah jatuh ditimpa cat…hahahhaha

“DAAAN..KAMU HENDAKLAH…MEMINTA MAAF..... KEPADA PELAJAR... YANG KAMU TELAH ANIAYA SERTA ....MENCERITAKAN SEMUA..... YANG KAMU TELAH BUAT KEPADA MEREKA..... KEPADA PENGETUA…”
“Ba…ba..ba..baiklah…a..aku akan…bu..bu..at sese…mua… tu”ambil teresak-esak Makcik Semeah balas.
“PASTIKAN KAMU KOTAKAN KATA KAMU..AHAHHAHAHAHAHA”
The Hot ix Devil cepat-cepat melarikan diri.Azfar yang memang cekap dalam ilmu memanjat…turun dari bumbung itu dengan tangkasnya…..
***********************
“MISSION COMPLETED”Jerit mereka dalam bilik.Puas hati mereka.
"Precisely at 12.45.”
“Hhahahahahhaha”orang lain sudah nyenyak tidur,mereka bergelak ketawa lagi…..



No comments: