Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 12 December 2012

WEASLEY 13




Di dewan makan…………….

“Guys,baru aku perasan, El mana?”
“Dia kat surau.Katanya nak tadarus Al-Quran”
“Oh”Elman memang selalu tadarus Al-quran tiap kali lepas solat isyak.
“Wow……sedih betul dia.Masa gaduh dengan Balqis tak de la macam ni”
“Kalau gaduh dengan si Qis tu sampai sebulan pun,boleh lagi gelak-gelak,join kita buat 'projek kemanusiaan'(bocorkan tayar  motosikal Pak Guard dan macam-macam lagi),bila Zara tak layan  baru sehari,huh….terus duduk dalam surau.”

"Tapi,aku bangga cara dia kawal diri dia bila dia sedih"
"Didikan agama dia kuat walaupun dia tu nakal"
“Kau ingat tak tiga bulan yang lepas,hari frist Zara tak layan El  tu,resah cam bini dia nak beranak sampai nak tidur pun resah gak……”
“Kalau dia nak tido pun resah tu okey lagi,ni siap mengigau peluk Zara lagi”
“Tak dapat peluk Zara real,bantal peluk tu jadi Zara”
“hahahahahahahhahaha”serentak mereka ketawa.
“Zara,…….jangan tinggalkan El,Zara.Zara sebahagian daripada El.El tak dapat hidup dengan sebelah badan je macam matahari tanpa bulan,Romeo tanpa Juliet,air tanpa api,sejuk tanpa panas,kumbang tanpa bunga,garam tanpa gula…huh”tak cukup oksigen Hafiz mengajuk dialog  si Elman masa tidur tu.
“Makan tak lalu,tidur tak lena,mandi tak basah……”

*************

Orang yang paling gembira melihat  Zara dan Elman begitu sudah tentulah Balqis.Puas hatinya.Elman memberi 200 peratus perhatian kepadanya.Kalau tak,selalu kena bahagi dua.
Perkara yang paling tidak dijangka/diduga/diingini/diundang/dijemput/dipelawa berlaku.Perang dunia ke tiga bermula…………semua terkejut…
“Ariana…jom gi makan…kita dah lambat ni”
“Jom”
Duuusshhhhhhhh…………Prince of Waesley dan Princess Zara berlanggaran dari arah yang bertentangan.
“Weh…mata kau kat MANA?!!!!Kau letak kat kepala lutut eh”Tengking Elman.
“Kau jangan nak salahkan aku pulak,ELMAN!!!!Mata kau pun kat MANA?!!! “tercabar pulak Zara Elmo tu tengking dia.Orang berbudi,kita berbahasa…tak gitu…
“OMG…….ni bukan sweet sweet sour dah ni……ni dah triple triple sour ni”Rayyan berbisik pada 5 insan yanglain termasuk la Balqis.
“er,,,er,,,what we should do,guys?any suggestion?”balas Azfar.
“NO KOMEN!!!”serentak yang lain menjawab.Hai……hari tu kata “El tak boleh hidup dengan sebelah badan je macam matahari tanpa bulan,romeo tanpa julietlah”….hari ni terbalik pulak…….
Kepala Zara sudah berasap.Badan Elman telah terbakar…..FIREEEE…..
“Kalau salah tu mengaku JELAHH!!!!Tak payah lah kau nak salah kan orang lain.”Elman counter attack.
“woi….kalau kau yang salah jangan nak kata salah aku lah,ELMO!!!”
“KAU……”
Tak sempat Elman menghabiskan ayat bunga-bunganya Iysraf sudah menyampuk.Baik aku menyampuk dulu sebelum diaorang kena sampuk dengan semangat  alligator dan lion .
“El,enough…let eat…we are starving”
“huh…..jom”
Mereka beredar dari situ meninggalkan Zara dam Ariana.

“Zara, Jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya. Jangan pula terlalu membenci seseorang,kelak kita akan menyayanginya”

“Tu hanya kata-kata,yana.Tak semestinya akan jadi kat semua orang”
“Yelaaahhh…..”Cakap aku bukan pernah nak percaya.Harap-harap memang berlaku walaupun eerrrr……sedikit mustahil.Of kos lah Balqis yang kawin ngn Elman.entah kenapa dia merasakan masih ada harapan iaitu sebanyak 0.0001% untuk Zara dan ELman.Ada jugakan dari tiada.

******************

“Elman…kau ni kenapa?”
“Dia yang cari pasal dulu”
“Tapi………….”
“Dah kau diam”
Dalam hati 5 orang sahabatnya'mungkin kali ni saje mereka bergaduh.Nanti berbaiklah tu.Zara dengan El kan dah berbaik.Takkan nak perang dunia ke tiga pulak'
Mereka berlima cuba bersangka baik.Cukuplah hampir setengah tahun Zara dan Elman berperang tahun lepas.Cukup cukup sudah.......


No comments: