Thursday, 29 December 2011

END YEAR MEGA GIVEWAY




Hari nie NS ader join satu GA yg diketahui dr blog Kak Lyssa Faizureen.Dia pun join jugak GA ni yg dianjurkan oleh http://blurrr4evablurr.blogspot.com.Ni 1st time NS join .


 Hadiah yg ditawarkan agak menarik iaitu :
  • Contact lenses
  • Baucer RM 15,RM10 DAN RM 5.
  • Headers
  • Header glitter
  • Edit classic template
  • Doodles


Ader 40 pemenang semuanya . Tarikh tutup 31 Disember 2011 . So,siape yg rase nk join,cepat-cepat join skit sebelum terlambat .Untuk tahu lebih detail boleh klik banner kat atas.

Hope NS tersenarai sbg salah seorang drpd 40  pemenang...........

Friday, 23 December 2011

PENGGUNAAN SHORTFORM ASSALAMU'ALAIKUM (MESTI BACA)












Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)".

Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan..ASSALAMUALAIKUM atau ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH HIWABARAKATUH...

Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.
Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.


HUKUM MENGUCAPKAN SELAMAT HARI NATAL

Jom tengok aper hukumnyer ...klik link  di bawah:


 http://www.ibnjuferi.org/hukum-mengucapkan-selamat-hari-natal/

TIPS UNTUK WANITA BERTUDUNG

Wednesday, 21 December 2011

NAK CITE SATU KISAH



“Wow!kakak buat dadih……….sedapnyer.Alif nak….”
“makanla…..”
“Amin nk juga….”
“Aiman pun nk……”
“makan sama-sama ye”kata si ibu.
“OKKKKKK…..”

KUCING JALANAN

Monday, 19 December 2011

CERITA DARI GAZA (2)

SUMBER:MAJALAH MASTIKA

“DUA ANAK UMMU AHMAD SYAHID”-NOORHASYIMAH ISMAIL




Nama wanita itu Ummu Ahmad.Sambil tersenyum,dia berkata telah kehilangan 2 anak lelaki yg syahid di medan pertempuran.Saya tanya,bagaimana dia setenang itu setelah kehilangan anak yg dikasihi?dia tdk menjawab sebaliknya berpesan”JAGALAH AGAMA,SESUNGGUHNYA YAHUDI ITU MUSUH KITA”  Dan jika boleh dia mahu mengandung lagi agar boleh terus melahirkan para mujahidin .

Saturday, 17 December 2011

CERITA DARI GAZA (1)


SUMBER DRPD:MAJALAH MASTIKA

“KAMI TIDAK PERLUKAN AIR MATA KALIAN DI SINI”
“JANGAN  MENANGIS KATA MUJAHIDIN DI SINI”-MOHD.TAHIR ABD.RAHMAN


    Perjumpaan dengan kumpulan pejuang palestin itu meruntun hati saya.Ada yg hlng kaki,kudung tangan dn cacat anggota.Kami sebak hingga menitiskan air mata tapi  para mujahidin itu berkata”jgn menangis.Kami tidak perlukan air mata kalian di sini.Yang penting adalah doa kalian agar kami di sini akan terus kuat utk berjuang demi masjid kamu.Sampaikan salam kami pd rakyat Malaysia.Yakinlah dgn perjuangan ini agar kita sama-sama mempertahankan hak umat islam.”Para mujahidin itu tersenyum.Mereka tidak kisah,bila-bila masa mereka sedia mengorbankan nyawa demi mempertahankan hak orng islam.Terasa kerdil diri ini.

Wednesday, 14 December 2011

TAKTIK ROMPAKAN

GUNA TELUR AYAM



dr : Ajar b daud

Ni aku ada dengar satu cerita. Nak kata baru tu tak jugak lah. Cuma
sekadar peringatan buat kita semua, supaya sentiasa berhati-hati walau
di mana kita berada.

Tuesday, 13 December 2011

ADOLF HILTER

DARI:jamaaribinmahtar@yahoo.com


Salam,
Sejarah yang tak pernah kita dengar atau baca dalam buku2 sebelum ini.
Apa yang bakal anda baca ini ialah sebuah email yang saya terima dari seorang kawan dari Arab Saudi...saya terjemahkan ke dalam Bahasa Melayu dan saya kongsi bersama anda semua...
Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini...
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs061.ash2/36409_1438335553333_1081327063_1267087_5851615_n.jpg SETERUSNYA.......

NOT WORRY ANYMORE




Sememangnyer dye cam ahli nujum..... tau2 je aper yang terjadi........sbb skrang nie page element x leh gune.....tibe2 ader entry dr ahli nujum tntang errror yg berlaku....thanks kak lyssa........
nie lah entry tersebut:

Saturday, 10 December 2011

TIDUR DENGAN MEMBUKA LAMPU?

dari:owlycook.hubpages.com



Tidur dengan lampu boleh mengganggu  melatonin  melakukan kerja melindungi DNA kita. Terdapat teori bahawa melatonin  terjejas negatif apabila tidur pada waktu malam dengan lampu-lampu dan ini dikatakan adalah benar terutama dengan anak-anak. Walau bagaimanapun, apa yang pasti adalah aktiviti yang melatonin yang ditindas atau mengurangkan jumlah melatonin boleh memulakan kanser ataupun menyumbang kepada pergerakannya.

Wednesday, 7 December 2011

JIKA TERLIHAT AL-QURAN JATUH



  • Seseorang yang tdk berwuduk melihat Al-Quran di atas lantai'perlukah dia berwuduk terlebih dahulu sebelum mengangkat Al-Quran itu? 
 Dalam situasi tersebut,dia tidak perlu mengambil wuduk,malah wajib kepadanya mengangkat Al-Quran tersebut  dan meletakkannya di tempat yang sesuai. 

OLEH:UTZ DR. NIK YUSRI                       

Tuesday, 6 December 2011

SOULMATE


satukan kedua tangan anda dan tekuk jari tengah ke bahagian dalam,kemudian 4 jari lainnya pertemukan ujungnya (lihat gambar).

permainan dimulai.5 pasang jari tetapi hanya sepasang yang tidak boleh dipisahkan....

1.cuba buka ibu jari anda,ibu jari boleh di buka kerana ibu jari mewakili orang tua.manusia mengalami sakit dan kematian,oleh kerana demikian orang tua kita juga akan meninggalkan kita suatu hari nanti.

2.tutup kembali ibu jari anda dan buka jari telunjuk anda,jari telunjuk mewakili saudara kita (abang,kakak,adik).mereka memiliki keluarga sendiri,dan mereka juga akan meninggalkan kita suatu hari nanti.
3.sekarang tutup jari telunjuk anda dan buka jari kelingking anda,jari kelingking mewakili anak-anak.cepat atau lambat anak-anak juga akan meninggalkan kita kerana mereka harus berkeluarga sendiri.

4.selanjutnya,tutup jari kelingking anda,bukalah jari manis dimana anda menyarungkan cincin perkahwinan.anda akan hairan kerana jari manis tersebut tidak boleh dibuka.kerana jari manis mewakili suami isteri,selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain,sehidup semati.


PUDING ROTI

Bahan-bahan:
#4 keping roti – dipotong kecil-kecil
#1 tin susu cair
#2 biji telur
#4 sudu besar gula
#1 sudu kecil esen vanilla
#2 sudu besar butter
#Sedikit kismis
Cara-cara:
  1. Masukkan telur, gula dan esen vanilla di dalam bekas dan kacau hingga sekata. Masukkan susu cair dan kacau adunan hingga sekata.
  2. Sapu butter pada roti dan susun dalam loyang.
  3. Tuang adunan ke atas susunan roti dan tabur kismis.
  4. Kukus dengan api yang sederhana selama 20-25 minit.
  5. Selepas dikukus, sejukkan di dalam peti sejuk sebelum dihidangkan.
p/s:kredit to http://ohmalaysia.com
Try la buat....senang je.............

Saturday, 3 December 2011

Thursday, 1 December 2011

A INTERESTING DRAMA

CINDERELLA STEPSISTER


 citer ni memamg bez......n happy ending...................