Thursday, 29 December 2011

END YEAR MEGA GIVEWAY




Hari nie NS ader join satu GA yg diketahui dr blog Kak Lyssa Faizureen.Dia pun join jugak GA ni yg dianjurkan oleh http://blurrr4evablurr.blogspot.com.Ni 1st time NS join .


 Hadiah yg ditawarkan agak menarik iaitu :
  • Contact lenses
  • Baucer RM 15,RM10 DAN RM 5.
  • Headers
  • Header glitter
  • Edit classic template
  • Doodles


Ader 40 pemenang semuanya . Tarikh tutup 31 Disember 2011 . So,siape yg rase nk join,cepat-cepat join skit sebelum terlambat .Untuk tahu lebih detail boleh klik banner kat atas.

Hope NS tersenarai sbg salah seorang drpd 40  pemenang...........

Friday, 23 December 2011

PENGGUNAAN SHORTFORM ASSALAMU'ALAIKUM (MESTI BACA)












Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)".

Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan..ASSALAMUALAIKUM atau ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH HIWABARAKATUH...

Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.
Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.


HUKUM MENGUCAPKAN SELAMAT HARI NATAL

Jom tengok aper hukumnyer ...klik link  di bawah:


 http://www.ibnjuferi.org/hukum-mengucapkan-selamat-hari-natal/

TIPS UNTUK WANITA BERTUDUNG

Wednesday, 21 December 2011

NAK CITE SATU KISAH



“Wow!kakak buat dadih……….sedapnyer.Alif nak….”
“makanla…..”
“Amin nk juga….”
“Aiman pun nk……”
“makan sama-sama ye”kata si ibu.
“OKKKKKK…..”

KUCING JALANAN

Monday, 19 December 2011

CERITA DARI GAZA (2)

SUMBER:MAJALAH MASTIKA

“DUA ANAK UMMU AHMAD SYAHID”-NOORHASYIMAH ISMAIL




Nama wanita itu Ummu Ahmad.Sambil tersenyum,dia berkata telah kehilangan 2 anak lelaki yg syahid di medan pertempuran.Saya tanya,bagaimana dia setenang itu setelah kehilangan anak yg dikasihi?dia tdk menjawab sebaliknya berpesan”JAGALAH AGAMA,SESUNGGUHNYA YAHUDI ITU MUSUH KITA”  Dan jika boleh dia mahu mengandung lagi agar boleh terus melahirkan para mujahidin .

Saturday, 17 December 2011

CERITA DARI GAZA (1)


SUMBER DRPD:MAJALAH MASTIKA

“KAMI TIDAK PERLUKAN AIR MATA KALIAN DI SINI”
“JANGAN  MENANGIS KATA MUJAHIDIN DI SINI”-MOHD.TAHIR ABD.RAHMAN


    Perjumpaan dengan kumpulan pejuang palestin itu meruntun hati saya.Ada yg hlng kaki,kudung tangan dn cacat anggota.Kami sebak hingga menitiskan air mata tapi  para mujahidin itu berkata”jgn menangis.Kami tidak perlukan air mata kalian di sini.Yang penting adalah doa kalian agar kami di sini akan terus kuat utk berjuang demi masjid kamu.Sampaikan salam kami pd rakyat Malaysia.Yakinlah dgn perjuangan ini agar kita sama-sama mempertahankan hak umat islam.”Para mujahidin itu tersenyum.Mereka tidak kisah,bila-bila masa mereka sedia mengorbankan nyawa demi mempertahankan hak orng islam.Terasa kerdil diri ini.

Wednesday, 14 December 2011

TAKTIK ROMPAKAN

GUNA TELUR AYAM



dr : Ajar b daud

Ni aku ada dengar satu cerita. Nak kata baru tu tak jugak lah. Cuma
sekadar peringatan buat kita semua, supaya sentiasa berhati-hati walau
di mana kita berada.

Tuesday, 13 December 2011

ADOLF HILTER

DARI:jamaaribinmahtar@yahoo.com


Salam,
Sejarah yang tak pernah kita dengar atau baca dalam buku2 sebelum ini.
Apa yang bakal anda baca ini ialah sebuah email yang saya terima dari seorang kawan dari Arab Saudi...saya terjemahkan ke dalam Bahasa Melayu dan saya kongsi bersama anda semua...
Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini...
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs061.ash2/36409_1438335553333_1081327063_1267087_5851615_n.jpg SETERUSNYA.......

NOT WORRY ANYMORE




Sememangnyer dye cam ahli nujum..... tau2 je aper yang terjadi........sbb skrang nie page element x leh gune.....tibe2 ader entry dr ahli nujum tntang errror yg berlaku....thanks kak lyssa........
nie lah entry tersebut:

Saturday, 10 December 2011

TIDUR DENGAN MEMBUKA LAMPU?

dari:owlycook.hubpages.com



Tidur dengan lampu boleh mengganggu  melatonin  melakukan kerja melindungi DNA kita. Terdapat teori bahawa melatonin  terjejas negatif apabila tidur pada waktu malam dengan lampu-lampu dan ini dikatakan adalah benar terutama dengan anak-anak. Walau bagaimanapun, apa yang pasti adalah aktiviti yang melatonin yang ditindas atau mengurangkan jumlah melatonin boleh memulakan kanser ataupun menyumbang kepada pergerakannya.

Wednesday, 7 December 2011

JIKA TERLIHAT AL-QURAN JATUH



  • Seseorang yang tdk berwuduk melihat Al-Quran di atas lantai'perlukah dia berwuduk terlebih dahulu sebelum mengangkat Al-Quran itu? 
 Dalam situasi tersebut,dia tidak perlu mengambil wuduk,malah wajib kepadanya mengangkat Al-Quran tersebut  dan meletakkannya di tempat yang sesuai. 

OLEH:UTZ DR. NIK YUSRI                       

Tuesday, 6 December 2011

SOULMATE


satukan kedua tangan anda dan tekuk jari tengah ke bahagian dalam,kemudian 4 jari lainnya pertemukan ujungnya (lihat gambar).

permainan dimulai.5 pasang jari tetapi hanya sepasang yang tidak boleh dipisahkan....

1.cuba buka ibu jari anda,ibu jari boleh di buka kerana ibu jari mewakili orang tua.manusia mengalami sakit dan kematian,oleh kerana demikian orang tua kita juga akan meninggalkan kita suatu hari nanti.

2.tutup kembali ibu jari anda dan buka jari telunjuk anda,jari telunjuk mewakili saudara kita (abang,kakak,adik).mereka memiliki keluarga sendiri,dan mereka juga akan meninggalkan kita suatu hari nanti.
3.sekarang tutup jari telunjuk anda dan buka jari kelingking anda,jari kelingking mewakili anak-anak.cepat atau lambat anak-anak juga akan meninggalkan kita kerana mereka harus berkeluarga sendiri.

4.selanjutnya,tutup jari kelingking anda,bukalah jari manis dimana anda menyarungkan cincin perkahwinan.anda akan hairan kerana jari manis tersebut tidak boleh dibuka.kerana jari manis mewakili suami isteri,selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain,sehidup semati.


PUDING ROTI

Bahan-bahan:
#4 keping roti – dipotong kecil-kecil
#1 tin susu cair
#2 biji telur
#4 sudu besar gula
#1 sudu kecil esen vanilla
#2 sudu besar butter
#Sedikit kismis
Cara-cara:
  1. Masukkan telur, gula dan esen vanilla di dalam bekas dan kacau hingga sekata. Masukkan susu cair dan kacau adunan hingga sekata.
  2. Sapu butter pada roti dan susun dalam loyang.
  3. Tuang adunan ke atas susunan roti dan tabur kismis.
  4. Kukus dengan api yang sederhana selama 20-25 minit.
  5. Selepas dikukus, sejukkan di dalam peti sejuk sebelum dihidangkan.
p/s:kredit to http://ohmalaysia.com
Try la buat....senang je.............

Saturday, 3 December 2011

Thursday, 1 December 2011

A INTERESTING DRAMA

CINDERELLA STEPSISTER


 citer ni memamg bez......n happy ending...................

Tuesday, 29 November 2011

ROSE SECRET

MERAH
Cinta yang tulus ikhlas, Keghairahan dan Keberanian


PINK
Menunjukkan kegembiraan dan kesyukuran, bunga yang memaparkan kegembiraan


KUNING
Membawa maksud persahabatan,kegembiraan, kelegaan dan kebebasan. Juga memberi maksud permulaan untuk sesuatu yang baru 

PUTIH 
Menunjukkan kesucian, bunga ros pengakuan, the bridal rose; “You are heavenly”, “I am worthy of you

OREN
Keghairahan dan keinginan yang tulus murni


BILANGAN PLAK.........
1           Cinta pandang pertama, kau lah yang satu
2          Saling menyayangi antara satu sama lain
3           I love you
6          Aku ingin menjadi milikmu
7           Aku tergila-gilakan kamu
 9          Cinta yang abadi, hinga hujung nyawa
10         Kamu adalah sempurna
11         Kaulah benda yang paling berharga, yang paling disayangi di muka bumi    
12        Be my steady
13         Peminat rahsia
15        Saya minta maaf, tolong maafkan saya
20        Percayalah, aku sangat jujur terhadap kamu
21        Aku setia pada mu
24        Tak boleh berhenti teringatkan awak, 24jam sehari
33         menyatakan “Aku cinta padamu” dengan lebih mendalam lagi
36        Aku akan ingati waktu-waktu indah kita bersama
40        Cintaku padamu adalah tulen
50        Cinta yang tiada sesalan
99        Aku akan mencintaimu sepanjang hidupku
100       Akan kekal bersama bahagia seabad lamanya, akan kekal setia hingga     lanjut usia
101       Kaulah satu-satunya cintaku
108       Jom Kahwin!
365       Tak boleh berhenti memikirkan kamu 365hari
999       Cinta yang berkekalan sampai bila-bila

p/s;ni la makne2 bilngnnya...tp klu dpt 999 plng untung r......kt seribu 2..
      sape pernh dpt 999 bgtau erk........


MEANING OF THE FLOWERSS

Monday, 28 November 2011

AKIBAT TERLALU BANYAK TIDUR


Terlalu banyak tidur atau tidur lebih dari lapan jam sehari tak hanya akan membuat Anda dicap sebagai pemalas tapi juga membuat Anda cepat mati.

Wah....! Penelitian yang dilakukan oleh Institusi American Cancer Society ini melibatkan 1000 orang relawan dari beberapa negara bagian di Amerika, dan berhasil mengungkapkan bahwa orang yang tidur lapan jam sehari ternyata berisiko 12% meninggal lebih cepat. Risiko ini meningkat menjadi 17% pada orang-orang yang tidur sembilan jam sehari. Risiko kematian yang paling besar terjadi pada seseorang yang tidurnya mencapai sepuluh jam sehari, yaitu mencapai 34%.

HOMEMADE CHOCOLATE

Bahan-bahan:
  • 300gm cooking chocolate
  • 50gm cocoa butter
  • kekacang (almond/walnut/hazelnut/kismis)
  • acuan coklat

cara-cara:

  • Hiris semua bahan dan masukkan dalam satu bekas yang tahan panas dan tutup
  • letak dalam kuali berisi air dan panaskan sehingga coklat cair (double boiler)
  • tuang coklat cair dalam acuan
  • masukkan beberapa biji kacang atau kismis, gunakan garfu untuk menekan kacang hingga tenggelam
  • sejukkan/ bekukan ( boleh dimasukkan ke dalam peti sejuk)
  • selepas sejuk boleh keluarkan dari acuan dan hidang

ps:sape rajin cubelah......sumber dr internet

KEBURUKAN KOPI TIPU BELAKA

keburukan kopi hanya tipu belaka !!!!!!!!!!!!!! 
1 ) dikatakan kopi itu tidak baik , sedangkan itu minuman nabi 
2 ) Kopi dikatakan mempunyai kafein sedang kan setiap minuman dari tumbuhan mempunyai kafein , kalau kafein tidak baik mengapa kita minum air teh ?
3 ) dikatakan kafein menyebabkan otak lembab , namun kafein terdapat dalam kopi yang merangsang stimulasi otak
4 ) Dikatakan kopi boleh meyebabkan mandul , sedangkan kopi lah yang mengaktifkan rangsangan seksual
5 ) dikatakan kafein tidak baik untuk kesihatan, sedangkan dengan meminum kopi kita dapat mengelak diabetis
6 ) minuman kopi adalah para ilmuwan islam seperti IBNU SINA yang telah mencipta kopi herba dan minuman nabi  , yang semestinya berkhasiat dan sesungguhnya nabi tidak pernah berbohong
7 ) kopi juga adalah minuman kegemaran yahudi dan orang barat ...pelik?? mereka yang buat fatwa , mereka juga lah minum ..sebab apa mereka tak nak manusia jadi pandai
mereka nak manusia jadi cerdik sungguh supaya kita yang ikut ni pn percaya ckp mereka
8 ) bukan untuk membandingkan...cuba kalian lihat profeser di luar negara dan cuba lihat kebanyakan usahawan cina yang maju..dan cuba pergi ke majlis esklusif , yang dihadiri orang ternama terutama dari barat minuman apa yang mereka minum ? sudah tentu kopi...........
9 ) Cuba kalian siapa pemilik starbucks ? YAHUDI.....









Sunday, 27 November 2011

AWASI NAMA SYAITAN DALAM SURAH AL-FATIHAH


Nama syaitan
1. DU LI LAH (bila dibaca tiada sabdu)sepatutnya DULILLAH
2. HIR ROB (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya HI ROB
3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KI YAU
4. KANNAK (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KA NAK
5. KANNAS (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KA NAS
6) Iya (disebut tanpa sabdu) sepatutnya Iyya. Iya bermaksud ‘matahari’
Dalam ayat ke 5,jika salah bacaannya akan bermaksud “kepada
mataharilah yang kami sembah dan kepada matahari kami meminta
pertolongan”!!!!
7) SIROTHOLLAZI…………. sehingga habis hendaklah dibaca tanpa
henti.
Bacaan AMIN .
Hendaklah mengaminkan Al-Fatihah dengan betul
iaitu AA…dua harakat, MIN…. 3 harakat,
semoga Amin kita bersamaan dengan Amin malaikat Insya-Allah.
semoga kita menjadi orang yang sentiasa membaiki bacaannya.