Daisypath Anniversary tickers

Thursday 22 November 2012

WEASLEY 8




BAB 8




Keesokan harinya,di pagi hari……..
“Weh,aku nak outing…korang nak join tak?”Tanya Zara
“tak nak lah”
“aku pergi dulu,ya”
Ketika menunggu bas di di bustop,Zara terlihat kelibat 1,2,3,4,5,…insan…cantik…dia tak de.

“sorang je Zara?”tegur Iysraf.
“haah”Mereka berlima duduk di sebelahnya.
 Tetiba dia teringat sesuatu….
“aku nak tanya ni,kenapa Elmo tu tetiba je nak ber’kawan’ dengan aku?”
“Kalau aku bagitahu kau,kau jangan bocor kat sesiapa tau.”
“emmmmm”Zara mengangguk.
“Sebenarnya,Elman tu dah terjatuh hati kat Balqis.”
“owh….untunglah…Balqis tu pun crush Elman,tapi kau jangan bagitau sesiapa ye”
“wow…that’s good news,kalau kau nak bocor boleh,tapi pada Ariana je.Kau jangan bocor kat Balqis pulak.Tak gempaklah nanti”
“ok,deal”tersenyum Zara.Gembira kerana Balqis tak bertepuk sebelah tangan.At least tak dengar la dia meraung.
“kau nak join kitaorang outing tak”Tanya Hafiz.
“boleh jugak”lagipun dia tiada teman.
So,mereka enjoy sesuka hati pada hari itu tanpa mempedulikan masa yang berlalu ,sebab masing-masing  gembira dengan khabar yang diterima.Daripada pukul 9 pagi,sampai 7 petang mereka outing.Macam-macam yang dibuat antaranya,tengok wayang( The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2),shopping ,main bowling ……….semua tu Zara nikmati secara percuma.5 insan yang berhati permata tu belanja.Maklumlah semuanya anak Tan Sri. Memang best outing dengan diaorang!!!Barang-barang pun diaorang tolong bawakan.Memang gentlemenlah.Dibelanja,dibawakan barang,bukan Zara yang pinta ok.diaorang yang offer.Exotic guys.Tak sampai seminggu kenal,macam dah bertahun-tahun kenal. Nama pun players.Mesra alam bukan salah satu daripada cirri-ciri players ke?Tapi kenapa monster merah tu berbeza erk?Menyemak je fikir pasal dia.So,kau jangan fikir pasal dia.



“Lama gila korang outing?Berbilion saat aku tunggu.Korang pergi mana?Menjerat anak ayam lagi ke?”
“Kau ingat kitaorang ni asyik pergi berburu je ke,El?Tak semestinya.Ni berjuta-juta kali lebih seronok  daripada berburu.”
“eh,bukan selama ni tu yang the best bagi korang ke?Kalau macam tu korang buat apa?Selembab-lembab itik berjalan ,aku rasa itik pun dah balik tau tak.”
“kitaorang pergi dating  dengan Zara”selamba sahaja Faris membalas.
“haah…seronok gila…tak sedar dah nak malam.Sepanjang profession aku sebagai players,ni waktu terpanjang aku keluar dengan aweks.Kalau tak,selama ni,paling lama pun 2 jam.tu pun aku dah rimas”Rayyan menambah.
“Jangan cakap kau je Ray,aku rasa aku pun sama.Zara tu bukan type girl yang merimaskanlah.”
Betul,tu betul”
“Marvellous!”
“Dah stop..stop!Dah berjambang telinga aku ni.Entah-entah dia pakai minyak pengasih”
“Eh,kau jangan tuduh bukan-bukan.Kau tak pergi tadi,memang kau tuduh macam-macam.Entah-entah nanti,sejuta ringgit pun sanggup kau habiskan untuk Zara.”Bidas Faris.
 “hahahahahahahaha….se….ssejuta..ringgit.untuk,…Zara..hahahahahahahaha…….satu sen pun aku tak sanggup bagi dia.Aku lebih rela tidur sambil peluk katak macam peluk teady bear  saaampai pagi daripada bagi dia sejuta..hahahahahhahahahaha”tidak berhenti-henti Elman gelak.Setengah jam lepas tu barulah dia betul-betul berhenti gelak.Kalau tak,2 minit berhenti,lepas tu gelak balik.Terangkat kening 5 insan.Paling lama Elman gelak kali ni.Siapa yang buat dia gelak?Zara lah….Sejak Zara ada ni,Elman membuat perkara-perkara yang tidak pernah dibuatnya.
“Lamanya dia gelak.Kita pun tak pernah gelak lama macam ni”
“Nama Zara je cukup buat dia lain.Tuan punya nama lagilah”
“Yang ubah dia dari  macam patung Madame tusaude kepada manusia sejati,Zara.Tapi yang dia cinta Balqis..pening kepala aku.”Walaupun selama ni mereka selalu buat kerja gila,ceroboh aspuri,terbakarkan makmal,potong wayar loceng(sebab tak nak bangun pagi),kunci Pn.Bella dalam stor(pekerja yang paling hot,dengan mekap setebal 2 inch)sampai keesokan harinya baru dia dijumpai…….dan banyk lagi,tapi Elman tetap nerd bila depan orang ramai dan kurang bergelak-gelak dengan mereka.Kalau ada benda tu lawak sangat sekalipun,dia tersenyum je sambil tengok kawan-kawan dia gelak tak ingat dunia.
Mereka berbisik-bisik ketika Elman sibuk gelak.
“ok,kita tengok.Aku dah rakam ni sebagai bukti.Kalau kau betul-betul habiskan sejuta ringgit untuk Zara,kau peluk katak”Ugut Iysraf tiba-tiba bila Elman berhenti gelak..Katak adalah haiwan yang paling Elman takut.Kalau dia Nampak je katak,memang terus menyorok bawah selimut.Memang syok kalau dapat tengok Elman peluk katak.
“ok”Balas ELman dengan yakin.Tak mungkin berlaku lahhh……
Pelajar tingkatan 4 mula masuk kelas yang telah ditetapkan…………..
9 orang insan tersebut berada dalam kelas yang sama.
“Assalamualaikum semua.Saya guru kelas kamu untuk tahun ni.Nama saya Rania Amanda.Kamu boleh panggil saya Cikgu Nia.”
“Baik,cikgu”
“Saya ada senarai nama kamu.Kedudukan kelas saya sudah susun.”
Lalu beliau menayangkan kedudukan kelas daripada laptop melalui projector.
Susunan beliau sedikit memeranjatkan.Setiap dua buah meja,ada seorang pelajar lelaki dan seorang pelajar perempuan.Zara mula mencari-cari namanya.YEAH…sudah jumpa dan di sebelahnyaaa……yes Faris.Selamat!Lagipun mudah untuk berinteraksi dengan seseorang seperti Faris.Mesra alam.eh…Ariana sebelah Amsyar(seseorang yang tidak dikenali) daaaannn…Balqis di sebelah…Elman!Bahagia lah dua insan tu…Zara mengukir senyuman.Mereka mula menyusun meja.
“Aku lega tersangat bila kau yang duduk sebelah aku,Zara” Dia memang selesa dengan Zara.nasibnya baik tidak ditempatkan di sebelah Elisya,keturunan  ulat bulu.Dari tingkatan 1 lagi dia cuba mendekati Faris.

“Aku pun”
“saya harap awak selesa duduk sebelah saya”Kata Elman.Gembira benar nadanya.
“ya,saya pun harap macam tu jugak”memnag selesa pun….bibrnya tidak henti-henti mengukit senyuman dari tadi.Wah..gaya bahasa pun sudah ditukar.Dari aku-kau kepada saya- awak.


No comments: