Daisypath Anniversary tickers

Monday 19 November 2012

WEASLEY 5





BAB 5


Pada waktu malan,di bilik no.9 aspura……………..
“wei….kenapa dengan Elman tu?Mengasingkan diri pulak….dah la.baring sambil tersenyum-senyum..”hairan Hafiz.Mereka berlima duduk di atas katil Azfar.
“Dia tengah angau la…..takkan tu pun korang tak tahu”
“hah…angau?kat siapa?ni mesti kat Zara  kan?”Rayyan meneka.Elman yang mendengar perbualan mereka hanya membiarkan.Dia lebih berminat untuk melayan perasaannya.Dalam hati sudah ada taamaaannnn…….taman bungaaaa......
“salah sama sekali.That’s not the right answer for now”Faris menafikan jawapan Rayyan.
 “Habis siapa?”soal Azfar yang tertanya-tanya.
“cer kau jawab Iysraf”                                       
“Balqiisss…..”Iysraf menjawab dengan nada malas.
“HAH”sekali lagi Faris berjaya membuat rakan-rakannya terkejut kecuali Iysraf yang sudah mengalaminya lebih awal.
“Betul tak tekaan aku,Elmo?”Faris berkata sambil membaling sebiji bantal ke arah Elman.
“Tepat sekali,King of Women,daann…kau jangan sebut lagi perkataan yang last tu!!!”Balas Elman.Dia bangun lalu duduk di tepi katilnya.
“Aku rasa aku dah jumpa soulmate akulah,Balqis Elisya”
“what??......”terkejut semua sahabatnya termasuklah Faris yang berlagak tahu segalanya itu.Lagi sekali mata mereka terbuntang.Dia jangka Elman hanya sekadar suka sahaja,tidak lebih dari itu tapi ini sudah sampai tahap soulmate(kritikal)……secara jujurnya dari kecil hingga sekarang,sepanjang mereka kenal Elman,dia tidak pernah berminat dengan mana-mana wanita and this is the first time.
‘yang aku teka pasal Zara salah ke atau Elman tak kenal hati dia?’Faris ternya-tanya sendirian. Hmmmmm…tunggu dan lihat sahaja lah……Zaralah satu-satunya perempuan outsider  yang Elman pernah cakap lebih dari 3 patah perkataan dari umur 5 tahun sampai hari ini.Pelikkan.....Dengan pelajar perempuan Elman menjadi seorang pendiam.Ibarat orang bisu.Tapi bila dengan rakan-rakannya,Ekman berubah 360 darjah.
“Kau tahu kan,aku tak pernah tertarik dengan mana-mana girls sebelum ni,tapi Balqis lain.Kali pertama aku pandang dia,hati aku automatik terjatuh.love.at.fisrt.sight.”Dia bukan buaya seperti sahabat-sahabatnya.Membazir duit je untuk perpuluh-puluh wanita.Itulah perkara yang wajib dilakukan buaya-buaya,sebab itu dia tak nak jadi buaya.
“wahai sahabatku,inilah saat yang paling bersejarah.The  Prince of Weasley talk about A GIRL.Nak menitis air mata aku dengar,Elman,tapi tak menitis pulak,maybe air mata ni jammed”luah Hafiz.
"Dah lama aku tunggu kau jadi normal"
"Congrates,bro"
"Kauorang ingat aku ni bengkok?!!"
Antara mereka berenam,hanya Elman sahaja yang tidak digelar player.yang lain semua player,siap ada ranking sekali.
1st – Faris
2nd – Iysraf
3rd – Hafiz
4th – Rayyan
5th – Azfar
Ranking tersebut berdasarkan bilangan perempuan yang di’tackle’ yang diupdate setiap bulan sejak mereka 12 tahun.Sesiapa yang berada di 1st ranking,akan menerima apa yang diidamkan daripada insan yang menduduki ranking terakhir.Faris tidak pernah dikalahkan.Jadi,empat insan yang lain akan beusaha keras tidak berada di last ranking. Bukan gula-gula yang dipinta Faris.Pernah sekali dia mintak iPad.Huh…..
“Give A BIG applause,everybaody.Our Elman has the normal man’s feeling now”
“Apa rancangan kau nak tackle Balqis?”
“First step,aku akan berkawan dengan dia dulu,lepas tu barulah lebih dari kawan,right?”
“Elman,aku ada satu soalan la,kau jawab dengan jujur dan telus ,tau”ujar Iysraf.
“Hah apa dia?”
“Kau rasa la,boleh tak kau berbaik dengan Zara?”
“That’s impossible”
“HAH...imposible jugak lah kau nak tackle Balqis.”
"Apa yang Zara dah buat kat kau sampai kau benci sangat ni?''
"dia tumpahkan air atas baju aku..."
"lagi?"
"kau nak  berapa banyk?tu je lah"
"hah...tu je?yang kau anti dengan dia sangat kenapa?Sebelum nikan Bedah pernah langgar kau sampai cat yang kau pegang terjirus kat muka kau,tapi kau diam je..terus bla "sampai tahap tu Elman dengan perempuan
"suka hati akulah"
Speechless  5 insan dengar jawapan Elman.
“Ye tak ye jugak……..ok,aku perlu beberapa hari untuk berbaik dengan Zara.Cam mana aku tak terfikir pasal dia ye?Tertangguh la plan aku……”bukan mudah untuk Elman berkawan a.k.a berbaik dengan Zara.’huuuhhh…….serangga perosak la Zara ni,aaaarrgghhhh’.Musin bunga di hatinya terus tukar jadi musim panas.Sangat panas.Dia sendiri hairan kenapa dia anti sangat dengan Zara?Padahal kesalahan Zara sekali je dan kecil.....bukannya Zara telah mengebom rumahnya. Mungkin perkara beberapa tahun yang dahulu....sesuatu yang disimpan kemas sehingga tiada seorang pun mengetahui akn hal itu........
Menang dia masih mentah. masa tu..tapi,itulah perkara yang tak pernah dilupakan. 
Ini baru hari first...........tapi macam dah setahun...




No comments: