Thursday, 15 November 2012

WEASLEY 2

                                             



BAB 2






   Zara adalah yang terakhir antara mereka bertiga mengambil makanan.Balqis dan Ariana sudah duduk di meja makan.Zara pulak sedang menuju ke sana.Oleh kerana terlamapu khusyuk melihat makanan yang berada di tangannya,dia terlanggar seseorang.buuummmm!!!!!!………Jus oren yg berais dan menyegarkan itu tertumpah ke atas baju seseorang yg berwarna putih bersih.Naib baik makanan tadi sempat diselamatkan.Zara mendongak melihat orang yang dilanggarnya.Tidak berkelip matanya melihat keindahan ciptaan Allah di hadapannya.

‘ Wow!!!Hensemnya mamat ni.Muka dia macam Lee Dong Wook laaaa……….’sempat hatinya berbisik.
“Hoooiiii…….kau buta ke?Kau letak kat mana mata kau?kat kepala lutut ke?,”Zara terkejut diherdik oleh Lee Dong Wook Malaya.Dia terus tunduk lalu meminta maaf.
“eerrrrr……..maaf ..sssaa….saya tak sengaja”Tergagap-gagap Zara meminta maaf.
“Maaf…maaf…kau ingat dengan maaf tu boleh bersihkan baju aku ni ke?kau ingat boleh selesai segalanya dengan maaf ke?kalau semua boleh selesai dengan maaf….tak perlu ada polis,tak perlu ada hakim kat dunia ni……. Lepas ni pastikan aku tak nampak muka kau dah!!!”Elman Harith terus berlalu pergi dengan wajah bengis.  ‘Huhhh….aku pun tak hingin nak tengok muka kau dah la…muka dengan perangai  macam langit dengan bumi.Rugi je aku puji kau tadi,’kutuk Zara tapi dalam hati sajalah.Nak kutuk depan-depan memeng tidak beranilah.
     
Para penonton yang menyaksikan drama swasta tadi hanya mampu terkesima.Makanan tidak lagi menjadi perhatian.Selepas si hero beredar,dewan makan mula dipenuhi dengan bisikan.Muka Zara sudah semerah tomato.Dia cepat-cepat meletakkan cawan yang sudah kosong tadi di singki.Kemudian,dia membawa makanannya ke arah rakan-rakannya.Zara makan dengan senyap dan pantas.Balqis dan Ariana tidak berani mahu menegurnya biarpun banyak perkataan yang mahu keluar dari mulut mereka.Mereka hanya mengikut rentak Zara.Usai mkaanan dihabiskan,ketiga-tiga orang pelajar perempuan itu bergegas pulang ke bilik.

   “BRAVO.Zara”jerit Balqis dan Ariana sambil memberikan tepukan yang gemuruh.
“korang ni kenapa?Tersalah ambik makanan ye tadi?”peril Zara.Semakin gemuruh pula tepukan mereka.
“Dear Zara….you should be grateful because just have a friendly chat with our Prince Charming of The Weasley”balas Ariana.
“banyak lah kau punya friendly chat..tak de makna aku nak bersyukur ….aku harap aku tak jumpa dah muka dia sepanjang aku ada kat sekolah ni.”marah Zara.
“Tapi Zara……apa yang kau harapkan tu tak mungkin terjadi sebab…………”belum sempat Ariana menghabiskan ayatnya,Balqis sudah menyampuk,
“…..sebab dia sama batch dengan kitaaa!!!!!!”Balqis menjerit keriangan sambil berpegangan tangan dengan Ariana dan terlompat-lompat.
“whhaaatt???!!......weh korang jangan nak bergurau….”terkejut Zara mendengar apa yang Balqis kata sebentar tadi.Dia menggoncang bahu Balqis.
“Zara berhenti goncang aku…pening kepala aku kau tau tak…dan aku tak bergurau Zara,dia.memang. satu. Batch. Dengan. kita”ucap Balqis satu peratu.
“Arrrggghhhhhh…..This is disaster…mommy help me!!!!”Jerit Zara.
“Zara…kau jerit la kuat mana pun…….sure mommy kau tak dengar….kau patut gembira Zara.he is the Prince Charming of Weasley.okey”balas Ariana.
“kenapalah nasib aku semalang niii…..”rintih Zara.





No comments: