Daisypath Anniversary tickers

Thursday 15 November 2012

WEASLEY 1


       p/s:cerite ni hanya untuksuke2 je.Mmg akan banyk yg kurang logik.................enjoy it!!!




                                                               BAB SATU






     Hari ini first day  Zara Sofia berada di MRSM Weasley.Sebenarnya Zara tak nak pergi ke sini,tetapi ibu memaksanya.
“Huuuhhhh…apelah malang nasib aku kena belajar kat sini”keluh gadis yg berusia 16 tahun itu.

     “Aduuhh…beratnya beg ni………..mane lah bilik no.11 ni”
Akhirnya,sampai jua Zara di biliknya.Ada dua orang pelajar perempuan yang sedang berbual-bual.
“eh..ader budak baru la…….hai …aku Balqis dn ni Ariana……”
“hai…aku Zara……”
“kat sebelah aku ada katil kosong ….jom kitaorng  tolong kau kemas…kitaorng pun baru jugak kat sini”
“errr…terima kasih”
Mulai saat tersebut,Zara mula berkawan dengan Balqis  dan Ariana.
“Dah waktu makan tengah hari ni…..jom kite pergi makan”ajak Ariana.Zara hanya mengikut.Dia masih lagi cuba menyesuaikan diri .Maklumla baru lagi sampai ........
‘mesti ramai budak hensem kt dewan makan nanti’fikir Zara.sempat lagi dia berangan.
“alahai..ramai siot budak hensem…”bisik Zara pada Balqis dan Ariana.Memang tepat sekali jangkaannya.
“of kos…..sebab tu aku mintak sekolah kat sini…aku dah survey dulu…korang tau tak…MRSM Weasley ni nickname dia Heaven School For Girls..”balas Balqis.
“Best betul dapat cuci mata….memang berselera lah aku makan nanti”sampuk Ariana.
Zara mula bersemangat nak belajar di sekolah ni.Alangkah indah hidupnya kerana bertemu dengan kawan yang sekepala dengan dia.’thank you so much mom’bisik hati Zara.Pasti bahagia hidup kat Heaven School niiii,mane boleh tak bahagia…………… mereka beratur mengambil makanan sambil tersengih-sengih. Macam baru keluar dari Tanjung Rambutan….










No comments: