Daisypath Anniversary tickers

Friday 16 November 2012

WEASLEY 3


  
BAB TIGA

       Mentari masih lagi malu-malu untuk keluar  apatah lagi Zara yang masih berselubung dengan selimut.Dia masih lena diulit mimpi.

“Zara ……bangun la Zara…..kita dah lambat ni.”Kata Ariana dan balqis serentak.
“macammana nak kejut dia ni,Qis?”
“Zara…bangun Zara……Prince Charming nak simbah kau dengan air ni”Ariana sudah mengambil sebaldi air dari tandas,bersebelahan dengan bilik mereka.
“Satu….Dua…”
“ok…ok..aku bangun………Jangan la simbah aku dengan air..lagi satu..jangan mention nama dia boleh tak?mood aku nak tidur terus hilang tau tak….” Zara automatik terjaga apabila nama Lee Dong Wook Malaya disebut.
“Senang la kitaorang nak kejut kau lepas ni”kata Balqis.Mereka sudah tahu kelemahan Zara.
‘hilang mood aku hari ni..huh….’Zara sudah tidak bersemangat lagi.Malam tadi dia tak sabar-sabar untuk menyertai orentasi pagi ini.
“hooiii…apa yang kau berangan lagi tu?gi la mandi cepat.kau tau tak kita kena sarapan pukul 7.00.sekarang dah 6.40”tegur Ariana.Nasib dalam bilik ni ada seorang Zara je.Kalau sepuluh,tak tahulah.Satu bilik hanya diduduki tiga orang pelajar  sahaja.
“hah !ye ke?”Zara tergesa-ges pergi ke bilik air.     
  
Pelajar Tingkatan 4 diarahkan pergi ke dewan untuk sesi orentasi.
“hensemmya diaorang……..tak sia-sia parent aku hantar aku ke sini”kata Zara dalam
perjalanan menuju ke dewan.Zara,Balqis, dan Ariana asyik melihat ke arah pelajar-pelajar lelaki.Iskh…iskh…iskh budak tiga orang ni.
Apabila masuk ke dalam dewan,mereka mengambil tempat di bahagian tengah.Tengah adalah tempat yang paling strategik.Kalau di hadapan,suah nak tidur,kalau di belakang pasti selalu menjadi perhatian penceramah tambahan lagi barisan kerusi hanya memenuhi separuh dewan sahaja.Setahu Zara pelajar Tingkatan 4 hanya 90 orang sahaja.
         Selepas  ucapan pengetua,program orentasi ini dikendalikan oleh guru kaunseling,En.Arman dan Pn.Zalea.
“Baiklah saya mahu kamu semua susun kerusi di belakang.Hari ini kita hanya duduk di atas lantai saja.”
“Sekarang,mula dari kamu,kira satu hingga sepuluh.Kemudian,ulang balik semula dari satu sampai semua orang ada nombor”Arah Pn.Zalea kepada pelajar yang berada di hadapan sekali.
“Kumpulan satu di sni,kumpulan dua di sebelah sana………”Pn.Zalea menyusun kedudukan bagi setiap kumpulan.
“Yes,kita bertiga satu kumpulan”Kata Zara keriangan.Namun,senyumannya mati apabila terlihat enam orang jejaka tampan sedang menuju ke arah mereka dan salah seorang dari mereka ialah ELMAN HARITH. Satu kebetulan yang TER’ indah’…….

“Oh yeessss!!!!”bisik Balqis dan Ariana serentak.”oh noooo!!!!!!!’’bisik Zara.Elman Harith mempunyai lima orang sahabat baik.Kesemua sahabatnya mempunyai rupa para yang tampan sama sepertinya.
     “Disaster!!!”bisik Zara lagi.Hanya bisikan yang mampu diluahkan hatinya sudah menjerit.’what next??,’hatinya tertanya-tanya.’Satu kumpulan dengan dia???!!!A very very very good day!!!!’

“Okey,sekarang saya mahu kamu semua duduk dalam kumpulan bentuk bulatan”Arah En.Arman.Hanya lantai yang mampu dipandang Zara.Elman duduk bertentangan dengannya.Balqis dan Ariana berusaha menahan ketawa mereka daripada meletus.’nampaknya hari ini akan jadi lebih menarik dari  biasa…hmmmmm’bisik  hati Balqis.Seterusnya,En.Arman mengarahkan supaya setiap orang mengingati nama setiap ahli kumpulan masing- masing.
'Budak pembawa malang ni satu kumpulan dengan aku???!!! haiissshhh......'detik hati Elman.
“Nama aku Elman Harith”.
’oh,Elman Harith nama dia’Kata Zara dalam hati.
“Aku Rayyan”
“Aku Faris”
“Aku Azfar”
“Aku Isyraf”
"Aku Hafiz"

    Mereka memperkenalkan diri seorang demi seorang.Zara tidak mengangkat mukanya dari tadi.Apabila tiba giliran dia memperkenalkan diri……
“Aku Zara”.Dia merupakan yang terakhir.
“kau tak reti nak angkat muka ke?Lama-lama boleh tembus lantai tu tau tak…..nama pun tak kormesial langsung a.k.a tak sedap”kutuk Elman kasar.Saja dia mahu menyakitkan hati Zara.
TERbuntang mata sahabat-sahabat Elman mendengar setiap patah perkataan yang dikeluarkan.Selama ini,untuk bercakap dengan perempuan punyalah susahnya mamat ni,inikan pula nak cari gaduh.Sepanjang 4 tahun mereka di sini,tidak pernah Elman nak cari gaduh macam ni.Kalau  ada perempuan terlanggar dia pun dia senyap saja.Elman ni boleh dikatakan gentleman la....hiisshhhhh...dia ni mimpi apa semalam agaknya? Angin tiada,ribut tiada tiba-tiba berubah 360 darjah ni......hmmmmmm...
"secukup rasa kau je  kutuk nama aku...nama kau tu pun sekali dengar macam Elmo!''bentak Zara.BARU puas hatinya.
Tersembur tawa ahli kumpulan tersebut mendengar balasan Zara.Balqis dan Ariana yang sudah lama tahan gelak,mereka gelak sepuas-puasnya.Begitu juga dengan sahabat-sahabat Elman.
"hahahahahahahahahahhahahahahahahaha..............."Panjang tawa sahabat Elman.First time dapat gelakkan Elman saja,so kita enjoy!selalunya gelak sama-sama.'walau siapapun kau Zara,u are amazing.U really something ,Zara'.Dalam tawa sempat lagi Isyraf berkata-kata dalam hati.Sahabat Elman sejak kecil.
"Dah lama kita tak gelakkan Elman macam ni kan?"bisik Rayyan kepada sahabat-sahabatnya.
"thanks much,Zara"bisik Faris yang bersebelahan dengan Rayyan.
"Elmo?hahahahahahahahhaha....."gelak Hafiz.
"A gooooodddd match.......hahhaahahaha"balas Azfar pula.
Zara dan Elman hanya mampu memasamkan muka.Kalau boleh dirasa,mesti lebih masam dari cuka.kan?
"Kumpulan satu berhenti ketawa!'Marah pn.Zalea.


No comments: