Daisypath Anniversary tickers

Thursday 22 November 2012

WEASLEY 7



BAB 7


“Sayang,sudikah sayang menjadi suri hidup abang selamanya?”
“Sudi,abang.sayang akan setia berada di sisi abang sepanjang hidup ayang.”
“Terima kasih,sayang.Abang janji akan membahagiakan sayang”

Kemudian,Zara lihat figura dirinya di atas pelamin yang berwarna cream.Warna kegemarannya. Di sebelahnya,seorang lelaki tampan tersenyum bahagia.Sweetnya mimpi akuuuu.Dahlah laki aku lelaki yang paling hensem pernah aku jumpa….dia mahu terus di alam mimpi…..Dia mengamati wajah suaminya.Indahnya alam mimpi.eh..jap..jap..jap…seperti kukenali gayanya,hmmm……argghhhhh!!!!Tak mungkiiiinnn……
“Aduh sakitnya”…….Zara terjatuh dari katil.
“Zara,zara..kau okey ke?”
“Kenapa kau menjerit dalam tidur tadi?”
Zara mengusap-ngusap belakangnya.Sakit yang amat tahu tak….
“Hah..errr…tak de apa-apa.Aku mimpi..err..aku mimpi jumpa harimau belang”Kenapa Elmo boleh masuk dalam mimpi aku pulak….arrgghh!Janganlah mimpi aku jadi kenyataan.Amiiin……….
“Tulah tidur sampai matahari naik lagi….huh”Bebel Ariana.
‘”Hari ni kan cuti.”
“Kau kat rumah kalau cuti memang bangun waktu ni ke?”
“haah…kenapa?”
“astagfirullahhalazim………iskh..iskh…kau ni….”
“Habis solat subuh?kau tak sembahyang la kan?”
“Aku sembahyang….lepas tu aku tidur balik”dengan selamba badaknya Zara memberi jawapan.
“”tak baik lah tidur lepas subuh.Rezeki mahal tahu tak”frasa yang sudah lali didengarnya dari ibu.
“Takde lalaki nak buat isteri kalau dia tahu ni perangai kau Zara”
“don’t worry,friends….aku akan kawin dengan keturunan raja terkaya punyalah”
“Mustahil !Kalau kau ni macam Cinderella tak pe jugak…ni macam kakak n adik tiri dia!” Balas Balqis.
“Ini zaman moden lahhh…..”
Tengok tu,ada saja jawapannya…ni mesti masuk bahas sampai peringkat antarabangsa ni…..
“eh..dah  tu,pergilah mandi…dah pukul 12 dah”
“kejap lagi la”
“Zaraaaaa….cubalah mandi pagi…banyak faedah mandi pagi tau tak….antaranya,kulit lebih lembut dan halus..melancarkan peredaran darah…..membekalkan tenaga,mencegah penyakit hati……….”Belum sempat Ariana menghabiskan ceramahnya,Zara sudah mencelah.
“ok…ok…aku pergi mandi dulu”tak larat nak dengar Ariana membebel.
              ************************************************************
Di atas katil empuk milik Zara,mereka menghabiskan masa bergosip,mengumpat…….
“Weh….untungkan kita 6 orang hot guys nak kawan dengan kita”
Haah…aku pun tak sangka”
Yang pasti,dua frasa di atas tak mungkin keluar dari mulut Zara.Dia hanya berdiam diri sambil mendenagar mp3nya.
“Kau tahu tak……aku dah lama suka dekat Elman.Dari darjah 5 lagi”
“wow…lamanya”Kata Ariana dan Zara serentak.Dalam pada mendengar mp3,dengar jugak Zara ya…….’tapi aku kenal si Elman tu lagi lama la…..sejak dia umur 5 tahun ok.Cuma terlupa je sebab dah lama tak jumpa.’kata Zara dalam hati.Tak mungkin diluahkan.Masa Elman memperkenalkan dirinya tempoh hari,baru dia teringat anak Uncle Lutfi tu
“Tapi,kenapa Elman sorang je yang jadi The Prince Of Weasley?yang lain pun hensem jugak ape…Faris muka dia ada iras Robert Pattison,Azfar ada iras Kim Bum…pendek kata diaorang semua beriras artis yang menjadi kegilaan ramai…ini tak adil”Kata Ariana.Zara turut setuju.
“Sebab dia Tengku Elman Harith.Anakanda Tengku Lutfi Iqbal,  tokoh korporat yang tiada tandingan.Aset ayahandanya berbilion-bilion.Lagi satu,ayahanda dia salah satu penaja MRSM ni.”
“Perrgghhh…..bilionare lah dia.Dahlah keturunan raja.”Kagum sungguh Ariana.
“Tapi,keluarga Elman jenis yang low profile termasuk dia.Sebab tu ramai admire”
”low profile??!!!! Please lah….high profil tersangat la dia tu.Baru tertumpahkan air,dah mengamuk”Bidas Zara.
”Aku pun pelik jugak tau.sebab,biasanya dia tu senyap je kalau perempuan buat hal.Kan aku dah cerita yang dia tu kurang sikit dengan perempuan,tapi kau lah perempuan pertama yang dia marah tau tak.sebab tu semua yang tengok masa tu jadi patung.Aku dengar tahun lepas,masa tu dia tengah bawa cat.Pastu ada sorang girl ni terlanggar dia.cat tu tumpah kat seluruh muka dia.tapi dia tak marah pun.Dia pergi macam tu je”
“woiii…ni dah melebih….budak tu simbah cat boleh plak dia diam,aku yang tertumpah air yang senang cuci tu,dah melenting!!!!!”luah Zara.Dia tidak puas hati.Ada wayar putus erk Elman ni?
“Zara,pagi tadi kau mimpi jumpa harimau je ke?takkan sampai jatuh katil”kata Ariana cuba mengubah topik.Tak mahu amukan Zara berterusan
“tak…aku mimpi aku kawin dengan Elman…opss”terus ditutup mulutnya.Dia kalau marah memang cakap lepas je….
“WHATTT??!!!”terkejut sahabatnya terutamanya Balqis.
“eh…aku terlupa nak bagi novel yang aku pinjam kat Fiqa la…aku…”
“daaaahh…kau tak payah nak buat alasan.”Mereka menghalang di pintu tidak bagi Zara keluar.Terpaksalah Zara menceritakan semuanya.
“Wow…sweeetttttnyerrrrr”Kata Ariana.
“Aku yang minat gila kat dia pun tak pernah mimpi tau”
“Aku rasa memang kauorang ada jodoh la.kan kau kata kau nak kawin dengan keturunan raja yang terkaya?”Ariana tersenyum nakal.
“tak boleh…tak boleh,…..aku tak restu kau kawin dengan dia,Zara”ops….terlupa pulak si Balqis ni crush Elman.
“kau tak yah risau la…memang tak jadi kenyataanlah”Kata Zara.
“Balqis,kenapa diaorang digelar The 6 Hot Evil hah?”
“La,takkan tu pun korang tak tau.Diorang ni suka sangat buat kerja gila.Dari form 1 sampai sekarang.Terbakarkan makmal,ceroboh aspuri,pecahkan loceng yang selalu bangunkan kita tu dan macam-macam lagi la.”
“wow,tak percaya anak Tengku dan Tan Sri buat macam tu”
“Diaorang ni memang spesisi lain daripada yang lain.”
"Seronoknya jadi diaorang.Aku nak joinlah."
"Zaraaa!!!"

No comments: