Daisypath Anniversary tickers

Saturday 10 December 2011

TIDUR DENGAN MEMBUKA LAMPU?

dari:owlycook.hubpages.com



Tidur dengan lampu boleh mengganggu  melatonin  melakukan kerja melindungi DNA kita. Terdapat teori bahawa melatonin  terjejas negatif apabila tidur pada waktu malam dengan lampu-lampu dan ini dikatakan adalah benar terutama dengan anak-anak. Walau bagaimanapun, apa yang pasti adalah aktiviti yang melatonin yang ditindas atau mengurangkan jumlah melatonin boleh memulakan kanser ataupun menyumbang kepada pergerakannya.



Dengan melatonin yang lemah untuk melindungi DNA kita, mereka ini boleh menjadi begitu mudah untuk pengoksidaan. Hasilnya mungkin DNA bermutasi yang berjalan mengamuk dan bertukar horrifyingly karsinogenik. Ini adalah penemuan Profesor Russel Reiter University of Texas. Beliau mengajar Biologi Selular dan Struktur.
Selain dari leukemia, satu lagi kesan yang mungkin melatonin yang diturunkan adalah pertumbuhan tumor. Melatonin, bahan kimia semula jadi di dalam badan kita, mencegah sel-sel kanser yang terbiar tumbuh dengan menghalang asid lemak daripada berhampiran sel-sel ini.




Sejak saya membaca ini , saya dan isteri saya membuat keputusan untuk mengubah malam kami tidur tabiat dengan lampu dimatikan. Ia mengambil masa untuk membiasakan diri, tetapi selepas beberapa ketika, anda dapati bahawa mata anda benar-benar melihat dengan jelas dalam gelap. Anda melihat bayang-bayang yang pelik di dalam bilik anda, warna mendalam dalam nooks dan crannies, dan beberapa tokoh gelap ngeri yang seolah-olah melalui tingkap anda.



Kali pertama kami melakukannya, saya sebenarnya berasa lebih baik pada keesokan harinya. Isteri saya berkata saya tidak kelihatan lesu pada sebelah petang selepas kerja saya di Internet, tidak seperti sebelum apabila, katanya, saya kelihatan begitu letih dari tekanan. Dan kali pertama saya bangun dari tidur lightless malam sebelum, saya sebenarnya berasa lebih kuat melakukan berjalan kaki pantas saya. Saya begitu bertenaga! Kami memikirkan bahawa mungkin ia hanya mungkin psikologi. Tetapi kemudian, saya membaca dari artikel lain bahawa pelepasan radiasi dari alat-alat elektrik seperti mentol lampu, monitor PC, set TV, dan walaupun sesetengah alat elektronik seperti telefon bimbit boleh melakukan beberapa kerosakan kepada kesihatan anda tanpa anda perasan. Jika ini benar, maka tidak hairanlah saya rasa lebih kuat yang baru muncul dari tidur malam yang lightless.
Isteri saya mendakwa dia juga merasakan yang lebih baik dan kuat. Dan


 tidur nampaknya berterusan tanpa gangguan sedikit. Tiada tidur masalah. Seorang rakan saya juga mendakwa berasa lebih kuat apabila satu-satu masa, beliau dan keluarganya tidak mempunyai pilihan tetapi untuk tidur tanpa bumbung atas mereka. Mereka tidak mempunyai cahaya kecuali bintang dan bulan di langit malam. Tanpa perlu bercakap tentang melatonin dan tidur dengan lampu pada, beliau hanya menyebut bagaimana dia berasa lebih baik daripada pengalaman.

Mentol mungkin tidak mempunyai kesan berbahaya kepada anda apabila anda tidur di bawah pada waktu malam. Artikel yang saya baca mengakui tidak ada bukti-bukti yang pasti teori ini benar. Tetapi semata-mata psikologi atau jika ia benar-benar mempunyai kesan-kesan kesihatan yang positif ke atas saya, saya lebih suka untuk tidur pada waktu malam dengan lampu-lampu mulai sekarang.Tempat-tempat menarik yang anda lihat di dalam bilik-kurang cahaya pada waktu malam yang hebat.

No comments: